Ett ögonblick i sänder...

Hur tänkte hon nu?

Kategori: Allmänt

Igår när vi var i Borlänge, stannade vi till en snabbis vid Dollarstore. Jimmy gick in & handlade medan jag satt kvar med barnen i bilen. Från affären kommer en kvinna/mamma med ett babyskydd monterat på vagnunderedet med en liten bebis i och med sig har hon en äldre kvinna & de går fram till sin bil. Mamman sätter in babyskyddet med bebisen i baksätet & hoppar in bredvid, medan den äldre kvinnan stoppar in vagnen där bak på bilen och sätter sig sedan bakom ratten, startar bilen & kör sedan iväg. Det som händer nu gör mig väldigt förvånade & förskräckt. Det sista jag ser är att mamman lossar barnet ur babyskyddet, sitter själv utan bälte, och lägger barnet till sitt bröst lagom som bilen kör iväg. Då undrar jag....hur fan tänkte hon nu? Är hon inte mer rädd om sitt nyfödda lilla barn eller om sig själv. Hade det varit omöjligt att amma barnet innan bilen rullade från parkeringen?
Vad vet jag!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: