Ett ögonblick i sänder...

Hämtning

Kategori:

Nu har jag gått ner i arbetstid fr.o.m. första februari. Vi får se hur det känns framöver, om vi tycker att det räcker eller om det behövs över huvud taget. Tror dock att vi kommer fortsätta ha det som det är för hittills har det fungerat bra (alla två dagar som vi provat :-)).

Både måndag & tisdag har det varit mina hämtdagar eftersom Jimmy jobbat eftermiddag. Detta innebär att jag slutar en timma tidigare dessa dagar, så att jag kan åka ett tidigare tåg hem. Jag har kunnat hämta Oskar ca. kvart i fem & så efter en liten promenad har vi varit hemma till fem. Dessa dagar lämnar Jimmy Oskar till lunch, så hans dagar på dagis blir ju inte längre, utan tiden bara förskjuten. Hannahs dagar blir ju dock längre eftersom hon behöver vara på fritids, men det tycker hon bara är kul , lill skruttan.
Kan vara riktigt trist att ha så olika arbetstider, som jag & Jimmy har, rent egoistiskt. Men när man har små barn & man inte vill ha dem hela dagar & veckor på dagis, så tycker jag att det funkar riktigt bra att han jobbar skift & jag dagtid ❤.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: