Ett ögonblick i sänder...

Fredag

Kategori:

Helg igen, men ingen rolig sådan. Hannah & Izac åker till sin mamma idag & maken har eftermiddag hela helgen. Oskar & jag är med andra ord solokvist... Jag har så svårt att ta mig för något (utöver det som måste göras) när vi är ensamma. Får hoppas på härligt höstväder så att vi kan vara ute lite.

Nu närmar sig Oskars operation ännu en gång (tredje gången som den skjuts fram), så idag ska vi till BVC på en extra väg & mätning, så att jag kan skicka in hans hälsodeklaration inför narkosen. Man ska dessutom svara på en massa frågor om allergier & reaktioner på tidigare narkoser & bedövningsmedel... Ja inte vet då jag. Han är ju bara ett år & inte varit med om något som detta. En lunginflammation när han var sju månader, men annars varit frisk, tack & lov. Det är ju med blandade känslor som man fyller i dessa papper. Vill ju inte att min älskade liten ska behöva gå igenom detta, men det måste åtgärdas & är ingen komplicerad operation, så lika bra att få det överstökat. Behöver handla en sväng på apoteket. Han ska förberedas med Emlaplåster på två ställen samt duscha två gånger med bakteriedödande innan operation. Svårast blir nog att han ska fasta. Hur förklarar man för honom att han inte får äta!?
Ja ja, det löser sig nog. Ska bli skönt sedan när det är över, men fortfarande en & en halv vecka innan vi är där...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: