Ett ögonblick i sänder...

Veckan som gått...

Kategori:

En hel vecka sen sist, men nu är jag här igen. Veckan har liksom bara rullat på. I helgen var vi liten familj, för Hannah & Izac var hos sin mamma.
På lördagen var Oska & jag, tillsammans med mammor & bebbar, bjudna på Theos 1-års kalas. Mys, mys, mys. Tack Matilda!
Lite vemodigt är det att våra babydater inte kan bli av nu på samma sätt när vi mammor börjar jobba. Hoppas verkligen att vi kan få till någon dag i månaden på en helg kanske, så att vi kan fortsätta att träffas.

I söndags var babyrytmiken med på gudstjänsten i kyrkan & visade upp lite vad vi gör. Kul tycker jag. Oskars farmor & farfar var med & kikade tillsammans med Jimmy. Under Oskars dop somnade han när prästen pratade & i söndags döptes andra barn av samma präst & Oskar somnade igen när han pratade. Vet inte riktigt hur man ska tolka det :-).

Idag har jag varit & hälsat på, på mitt jobb. Om två och en halv vecka börjar allvaret & jag ska tillbaka till jobbet. Ska bli roligt att komma igång igen. De första två månaderna, när Jimmy är pappaledig, kommer jag att jobba heltid. När Oskar sen börjar på dagis & Jimmy börjar jobba, kommer jag att gå ner till 95%. Skönt att jag inte behöver minska arbetstiden mer, för är det nå't som ska bli härligt, så är det att ha två löner igen. Oskar kommer ju inte att vara några längre dagar på dagis i alla fall eftersom Jimmy jobbar skift. Får börja så & prova i alla fall ❤.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: