Ett ögonblick i sänder...

Mumsiga mat

Kategori: Allmänt

Matlagning är ju faktiskt inte bara ett nödvändigt ont för mig, utan något som jag tycker är väldigt roligt. Ja kanske inte köttbullar och makaroner en tisdag, men när man kan lägga ned lite tid och extra kärlek på maten. Måste ju dock säga att matsedeln har förändrats något sen jag fick familj med barn. Våra barn är nog som jag tror barn är mest...annorlunda mat är lite läskigt, så visst blir det mycket korv med potatismos och spagetti med köttfärssås, men då tycker jag det är kul att göra lite roliga tillbehör istället. Då kan ju den som vill äta dem till maten.

Av någon anledning tycker jag det är trevligare att servera sallad på fat istället för i skål. Och nu när grillsäsongen har kickat igång tycker jag att en god sallad till det grillade är kanon och så finns det ju så mycket gott att ha i...sugarsnaps, jordgubbar, rädisor, oliver, mosarella, fetaost....mmm!
Något som jag tycker är riktigt gott till salladen är Balsamico. Balsamicocreme är fantastiskt mumsigt att bara ringla över salladen istället för dressing och dessutom funkar det lika bra till vissa desserter.
Jag fick en flaska Balsamico (men lite mer lättflytande) med fikonsmak av min syster och hennes man, som verkligen är god. Så nu har jag två favoriter som jag inte klarar mig utan :-).





Bon Apetit!

<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: