Ett ögonblick i sänder...

Lycklig mamma

Kategori: Allmänt

Vilken underbar helg det har varit...



I fredags kom mina älskade föräldrar på besök för att stanna över helgen. Jag pysslade runt lite i huset under förmiddagen i fredags och kände mig som ett barn på julafton, väntandes på tomten och så på eftermiddagen kom de. Det var nu ett tag sedan vi sågs och jag har längtat efter dem som en tok.
 Mamma & pappa...jag älskar er oändligt!
Härligt att se Oskar mysa med sin älskade mormor och morfar.
På kvällen grillade vi och bara njöt av varandras sällskap.
De hade med sig en jätte fin soffa till mig, som tidigare varit ute på en skärgårdsbåt med livvästar i, som pappa gjort iordning och som nu står på vår uteplats.
Det blev jätte fint och kul att ha något lite annorlunda.

På lördagen åkte vi sen iväg tillsammans för att köpa födelsedagspresent till mig från mamma och pappa...nytt matbord och stolar :-).
Jag valde ett enkelt i ek med iläggsskivor, så att man vid behov kan sitta upp till tio personer vid det. Det vi haft var gammalt och ganska litet. Nu kan vi sitta sex personer utan problem, samt Oskar i sin barnstol på kortsidan. Blev jätte nöjd!
Det blev 2 matstolar till bordet denna gången, men om ett par veckor blir det att köpa 4 stolar till. Fick även två vackra krukor av dem att ha i köksfönstret... :-)
Jag har verkligen fantastiska föräldrar på alla sätt.
På kvällen sen kom Jimmys pappa och hans fru och grattade mig.
När de åkt kollade vi på melodifestivalen och jag fick nästan hjärtsnörp när det gick så bra för de ryska babuschkorna. Man får ju säga vad man vill om Eurovision song contest, men berör gör det på ett eller annat sätt. Inte många i vårt avlånga land som INTE har en åsikt om spektaklet.
Heja Svärje!





Söndag morgon (idag) åkte sen mina föräldrar hem. Nu dröjer det nog en månad lite drygt innan vi ses igen. Jimmy och jag har tänkt att det blir nog två turer ner till dem i småland i sommar. Det är ju så otroligt härligt vid havet. Barnen längtar efter att åka dit varje sommar. I år åker vi nog en sväng hela familjen och sedan en sväng med bara Oskar, då Hannah och Izac har sommarlov tillsammans med sin mamma.
Har även haft besök av Jimmys moster och syster som varit och gratulerat mig idag. Har fått flera trevliga presenter. Får ju inte glömma att jag även blivit uppvaktad av Oskar på morsdag, vackra rosor och en skiva med Thåström. Han vet vad mamma vill ha lilla hjärtat.
Inte illa att fylla år och ha morsdag, allt på samma dag :-).

Fick fara iväg och köpa en barngrind till Oskar i fredags. Nu när han kryper fritt i huset har hans stora intresse blivit att hänga vid skostället, men eftersom vår ytterdörr i princip står öppen hela sommaren var det dags att sätta grind. Nu kommer han inte fram till trappan upp på övervåningen heller, så vi slog två flugor i en smäll.
Det går undan för lilla hjärtat nu.



<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: