Ett ögonblick i sänder...

Jädrans....

Kategori: Allmänt

...vad det blåser runt knutarna idag.
Man kan ju undra om någon bestämt att vi ska hoppa över våren i år!? Vi har inte ens vårpysslat klart i trädgården eftersom vädret varit si och så. Och för någon natt sedan var det frost, så blommor vågar man väl inte plantera än heller. För det där med att komma ihåg och lyfta in krukorna varje kväll är inte riktigt min grej.

Igår eftermiddag kom de stora barnen tillbaka från sin mamma efter helgen, så nu är ordningen återställd i huset. Hannah kom på idag på morgonen att de e lediga från skolan torsdag och fredag och var mycket nöjd med det för då får hon sova ut ;-).
Denna veckan har vi faktiskt lite planer, vilket är trevligt. Imorgon kommer babyrytmik bebisarna och deras mammor och fika på fm. och ungefär samtidigt kommer de och monterar upp vår markis vid köksfönstret, som vi beställde för ett par veckor sedan. Ska bli skönt till sommaren att kunna stänga ute värmen, men ändå få in dagsljus. Solen ligger på den sidan av huset nästan hela dagen, så det blir så himla varmt i köket, men inte länge till. Härligt!

Sen på fredag kommer ett par goda vänner hit och ska grilla och käka, så jag hopppas ju på bra väder då. Deras yngsta son kommer till oss redan på torsdag (är en av Izacs bästa vänner) och ska sova över, vilket blir mysigt. De bor en bit bort, så tyvärr blir det inte att vi träffas så ofta...

Tänkte att jag skulle sätta mig någon dag och gå igenom våra foton ordentligt. Hade tänkt att beställa lite svart/vita kort på barnen och från när Jimmy och jag vigde oss. Skulle vilja ha lite fina inramade foton på familjen. Och jag måste ju säga att jag är extra svag för svart/vita foton.
Fick tips om ett fotoredigeringsprogram som jag tycker fungerar bra, där man bl.a. kan göra om korten till svart/vitt. Kul att sitta och laborera med olika bilder och se hur olika uttrycken kan bli på samma bild, men med olika effekter.
Svårt att välja bara!



Älskade ungar!

<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: