Ett ögonblick i sänder...

Inte riktigt vad jag tänkt mig...

Kategori: Allmänt

Oskar har ju varit snorig, rosslig och haft feber i flera dagar. Ganska rejäl feber dessutom, men ändå varit ganska pigg och lekt mellan varven. Inte sovit mer än han brukar, men haft det si och så med matlusten. Har köpt hem en hel del frukjuice för bebisar, som han gärna dricker och så är det ju en himla tur att han älskar vatten och fortfarande tycker att det är helt OK med mjölkersättning.

Idag på morgonen hade han varit feberfri ett dygn och såg mycket piggare ut på ögonen, men fortsatt snorig och rosslig. Vi tänkte att vi ringer Hälsocentralen, så att vi kan få något slemlösande som hjälper honom med hostan. Sagt och gjort, och vi fick en tid mitt på dagen. Först blev vi inropade på provtagningen, vilket jag inte riktigt var beredd på, men det var önskat av läkaren som vi skulle träffa. De kollade tempen på Oskar och stack honom i fingret för blodprov. Mammas älskling sa inte ett ljud, men tyckte att det plåster som han fick på fingret var mycket märkligt :-).
Efter en stund hämtade sen läkaren oss. Han satte sig ner o sa att blodprovet visade.....(och jag var så säker på att han skulle säga ingenting) att Oskar har en lunginflammation. Han lyssnade på lungorna och frågade lite, och så skrev han ut medicin till Oskar. Mycket bra och intresserad läkare måste jag säga.
Tur att vi bokade en tid!
...men det som slog mig var hur inställd min hjärna var på att jag var överdrivet orolig och att proverna skulle visa på ingenting.



<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: