Ett ögonblick i sänder...

Midsommar

Kategori: Allmänt

En härlig midsommarhelg i Småland, hos mina föräldrar har passerat.
Mys att träffa familjen, men sen är det alltid skönt att komma hem också.
Det har varit en trevlig helg tillsammans med mamma, pappa, min syster, hennes man & deras lilla tös (Oskars kusin) Leia samt Jimmy & våra tre barn.
God mat & slappa dagar...
Midsommarafton firades med sill, rökt lax, rökt ål, nubbe & massa annat gott. Vi gjorde en söt liten midsommarstång och jordgubbar & grädde slank ju givetvis också ned. På kvällen skulle vi ha grillat, men alla var fortfarande så mätta då, så det blev lite vickning istället.
På midsommardagen var det fest i hamnen vid dansbanan, precis som när jag var liten med folkdanslag & lottstånd. Tyvärr kom det världens regnskur lagom när barndansen runt stången precis började, så det blev bara två danser för barnen, innan vi behövde söka skydd...
 
Jag hade fel om Hannah & Izac...nog tusan hoppade de i havet och badade alltid :-).
Dagen då vi kom ned var det 22 grader i vattnet, men tyvärr mycket sjögräs efter som vinden legat på. Annars brukar det vara så himla klart & fint vatten. Långgrunt är det & botten täckt med vågig, vit sand...underbart! De andra dagarna var det bara 18 & 19 grader, men de badade då också.
Jag är djupt imponerad ;-).
 
Nu jobbar Jimmy denna & halva nästa vecka innan han går på semester. Kommer att bli tomt i huset nu ett par veckor när de stora barnen ska ha sommarlov tillsammans med sin mamma.
Får ta igen det sen när de kommer hem igen.
 
Här kommer lite bilder från helgen som varit... :-)
 
 
<3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: