Ett ögonblick i sänder...

Middagslur

Kategori: Allmänt

Oskar har haft två nätter när han sovit ovanligt länge på morgonen. Rutinerna har sett lika ut på dagen, men istället för att slå upp sina vackra blå halv sju, har han sovit till åtta. Men så inatt... 
...jag kom väl i säng nå´n gång efter tolv igår & somnade gott. Kl. 01:00 vaknar Oskar och är sedan vaken 1,5 timma (klockan var halv tre när jag tittade på den sista gången) & då undrar jag verkligen...varför då? Han var så glad & tyckte att livet var toppen, där han for runt som en raket mellan mig & Jimmy. Mamma & pappa var inte lika nöjda med livet just då, kan tilläggas ;-). Så idag när maken var på jobbet, de stora barnen iväg & lekte med kompisar & Oskar sov eftermiddagslur, sov även mamma. Jädrans vad skönt det var & när jag vaknade var jag inte så där seg som man kan bli, utan kände mig som en ny människa.
Härligt!
Hoppas att det var en tillfällighet & att han sover ordentligt inatt. Dagen efter blir så mycket trevligare då både för bebis & mamma :-).



Imorgon kommer kompisarna från babyrytmiken och deras mammor på babydate.
Ska bli mys.
Egentligen skulle vi ha varit hemma hos Maria & William, men stackars William har blivit sjuk.
Hoppas att han kryar på sig snart!

<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: