Ett ögonblick i sänder...

BVC

Kategori: Allmänt

Då var det så dags för ett nytt besök med Oskar på BVC.
Två månader sedan sist, så spännande att se om han vuxit mycket, mammas lilla hjärta. Vågen visade 10380 gram och 76,5 cm lång hade den lilla herrn blivit. Nästan ett kilo hade han gått upp sedan förra gången & vuxit 2 cm. Jimmy & jag brukar slå vad om vad Oskar väger varje gång. De flesta gånger har faktiskt jag haft rätt, men inte denna gången. Trodde inte att han gått upp så mycket, så nu blir jag tvungen att bjuda mannen på en räkmacka på Hanssons ;-).
 
Idag var det ju 10 månaders kontroll & dags för Oskar att träffa tandhygienisten och visa upp sina två små bissar. Mamma & pappa fick information om hur vi ska sköta Oskars tänder & så fick Oskar välja en tandborste. Efter det fick vi ta en tur till apoteket & köpa tandkräm till honom, så nu har vi provat att borsta med tandkräm för första gången (bara haft vatten på borsten innan) & Oskar verkar tycka att det är helt OK. Jag fick borsta hur länge jag ville. Antar att det är skönt eftersom det sannolikt kliar i munnen på honom, då fler gaddar är på g :-). Får väl se om det är nyhetens behag eller om det fortsätter att gå bra.
Ska ju ändå borstas två gånger varje dag :-)...
 
 
Tog tag i ett telefonsamtal i går som jag dragit på.
Vid Oskars fem månaders kontroll upptäckte doktorn att han har ljumskbråck som han haft sedan födseln. Detta är något som behöver åtgärdas med operation. Han lider inte eller har några besvär (tack & lov), men det behöver ju som sagt åtgärdas. I början av mars fick vi en tid på kirurgmottagningen i Gävle, där de undersökte Oskar & bestämde att det behöver opereras. Efter det skulle det skickas en remiss för op. Enligt vårdgarantin ska man ju bli erbjuden en op. tid inom 90 dagar, men nu har det gått en bit över de 90 dagarna och vi hade inte hört något.
I går ringde jag till slut, så nu har vi fått en tid i slutet av augusti. Ska bli skönt att få det gjort, men samtidigt känns det inte bra att mammas lilla hjärta ska bli sövd och skuren i :-(.
Om allt går som det ska, så är det en operation som man får åka hem efter samma dag i alla fall.
 
<3

Kommentarer

  • Karro säger:

    De blir så stora de små liven! =) Eddie ska på 8 månaders kollen i slutet på juli så det är ju ett tag kvar men man är ju så nyfiken! Skulle kunna gå en gång i veckan om jag fick =)
    Typikst att man ska behöva ringa och kolla varför de inte hört av sig om tid! Har hört att fler fått göra det...
    Men skönt att det är på G iaf =)

    2012-06-29 | 22:02:10
    Bloggadress: http://karolinaelinahalvars.blogg.se

Kommentera inlägget här: