Ett ögonblick i sänder...

Händelserik vecka

Kategori: Allmänt

Nästan en hel vecka har gått sedan mitt förra inlägg, och vilken vecka som det har varit.
Om ni har missat det, så fyllde vårt lilla hjärta Oskar 1 år i fredags :-). Måste ju säga att det för mig var väldigt speciellt att fira hans livs första födelsedag.
Min familj (Oskars mormor & morfar, moster med man & deras tös (Oskars kusin) Leia) kom under fredagen, så på kvällen åt vi en mysig middag ihop & bara njöt av varandra. Oskar fick fina presenter & tyckte att det var hur härligt som helst att få stå i centrum.
På lördagen rustade vi för kalas & då kom även Jimmys familj/släkt, så vi blev nästan tjugo personer. Jätte trevligt kalas blev det & min älskade mamma hade som vanligt lyckats med sina smörgåstårtor som smakade fantastiskt.
Tack alla fantastiska människor som var med och gjorde Oskars första födelsedag, så speciell!
Och tack för alla hans fina presenter!
 
Oskar & kusin Leia


Det har även varit en del tråkiga & jobbiga saker som vi varit tvugna att ta tag i under veckan. Så är ju livet ibland, även om man önskade något helt annat. Känns ändå som att det blev något bra av det & att vår familj kan få lite lugn & ro för en stund igen.
 
Igår var det dags för Oskars 1-års kontroll med vaccination & besök hos doktorn. Oskar var så duktig hela tiden. Skrattade & charmade :-). Vaccinationen gick bra den också, lite gråt precis vid sticken, men det gick snabbt över. Jag tycker det är bra att de sticker i båda benen samtidigt, så är det snabbt klart.
Oskar hade vuxit en del. Han är 79 cm. och väger 11 020 gram. Nu är det ett helt halvår till nästa kontroll. Lite annat det än när han var nyfödd & man gick varje vecka. Sköterskan sa att vi kunde komma där emellan om vi var nyfikna på vikt & längd, så vi får väl se.
 
Idag börjar en ny termin av babysim, så Oskar & hans pappa ska dit och ha det mysigt idag. Hannah & jag ska också åka och bada idag & Izac skulle dit med sina kompisar efter skolan. Imorgon är det sedan första babyrytmiken (skulle börjat förra veckan, men blev inställt). Ska bli riktigt kul att komma igång igen. Var lite fram & tillbaka först om vi skulle fortsätta denna terminen. Varför vet jag inte, men glad att jag anmälde oss eftersom både Oskar & jag tycker att det är kul. Dessutom är gruppen tydligen full i år.
På fredag sen kommer Oskars bebiskompisar till honom på ett litet kalas :-).
Roligt!
Tårta & fiskdamm får det nog bli...
 
<3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: