Ett ögonblick i sänder...

Usch vilken natt...

Kategori: Allmänt

Ja, det var ju tur att vi var på apoteket igår och bunkrade lite extra till det minsta hjärtat som är krasslig. Kan ju säga att det har behövts inatt. Inte många timmar som mamma eller Oskar har sovit under natten.
Mitt stackars lilla hjärta!
Kan inte vara lätta att vara så liten och inte förstå varför man inte orkar leka och busa, eller varför man mår så dåligt. Det rosslar, hostas och snoras...och efter att han ätit en flaska mjölk inatt,så kräktes han igen och termometern visade på över 39 graders feber :-(


                                         (lånad bild)

Det gör ont i mitt mammahjärta, när Oskar är ledsen, orolig och mår dåligt. Jag önskar jag kunde trolla och blåsa bort det onda som gör mammas lilla kille sjuk.

Igår missade han sitt babysim, som han tycker är så kul, men vi får hoppas att han blir frisk snabbt så kan han bada igen det nästa vecka. Dessutom hade ju vi mammor hyrt habiliteringsbassängen till idag för att vi skulle bada med bebisarna och sen fika, men det fick vi tyvärr avboka. Det är fler än Oskar av bebisarna som är krassliga. Antar att det är något skit som går...

Till råga på allt, så försov jag mig nu på morgonen. Oskar och jag somnade fram på småtimmarn, så när klockan ringde vid 06:30 var jag mer död än levande och tänkte att jag ska bara vila lite till... Vaknar av att telefonen ringer kvart över sju och jag studsar ur sängen. Då är det Jimmy som ringer från jobbet för att höra hur Oskar mår. Hannah har, som tur var, sovit hos farmor inatt, men Izac!!! Jag rusar yrvaket ut i köket och tänker att jag måste väcka Izac för han ska ju cykla till skolan om 15 minuter. I köket sitter Izac i godan ro och käkar frukost. Visar sig att han vaknat av sig själv straxt efter sju och gick upp och fixade frukost. Härlig! Med andra ord. Ingen skada skedd...barnen kom i tid till skolan och slapp skämmas över sin trötta Camilla ;-)

Lite vila sen, så kan dagen bara bli bättre :-)

Kommentarer

  • Maria säger:

    Men lilla, vilken hög feber :/ hua.. hoppas han kryar på säjj snart!!! Kramar

    2012-05-03 | 10:51:42
  • Camilla säger:

    Tack Maria! Hoppas jag å... <3 Kram

    2012-05-03 | 10:53:12

Kommentera inlägget här: