Ett ögonblick i sänder...

Trädgårdspyssel

Kategori: Allmänt

Idag har jag och maken varit duktiga husägare och jobbat i trädgården. Fantastiskt skönt att vara ute...
Jag önskar att jag hade haft gröna fingrar och kunskap om blommor och växter, mer än att maskros är ett ogräs. Dessutom bor vi ju i ett hus, där trädgården har växter och träd överallt. Måste ju erkänna att rensa ogräs, ta bort gamla växter och att kratta är ett nödvändigt ont för mig. Det som jag uppskattar mest är att hela familjen är ute och gör något tillsammans. Blir ju dessutom tjusigt när det är klart. Funderar på vilka av de utekrukorna som vi har, jag ska använda och plantera i, vart jag ska sätta i dem och vart i trädgården som vi ska ha dem. Jag tror att jag på uteplatsen skulle vilja ha en stor zinkbalja med lite örter och en smultronplanta i. Får nog helt enkelt bli en tur till Plantagen någon dag, för det finns ju så mycket fint att välja på.

Imorgon ska jag försöka hitta lusten till att kantskära gräset runt de gångplattor som vi har i gräsmattan. Maken var ju duktig och rensade mellan plattorna på uteplatsen idag och tvättade dem sedan med högtryckstvätten.
Ska bli härligt att sedan få njuta av sin trädgård....

Här kommer lite vacker inspiration...






                                                                   (alla bilder är lånade)

<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: