Ett ögonblick i sänder...

Stackars liten

Kategori: Allmänt

Vilken fantstiskt härlig dag det har varit med både sol och värme. Det måste jag ju säga att min vinterfrusna kropp inte är van vid. Idag har det verkligen varit en ute dag i vår familj, både barn och vuxna har varit ute i princip hela dagen... Studsmattan har kommit upp, ett plank har tagits ned och torra gamla växter har rensats från landen :-).

Förra veckan städade jag i källaren och hittade mina inlines med skydd och hjälm, som jag måste säga är sparsamt använda. Izac testade dem igår och nu har han åkt flera gånger under dagen och tycker det är kul. Kan ju lätt säga att för honom ser det busenkelt ut och inte som det gjorde för mig när jag var 27 och trodde att detta fixar väl jag. Karriären som inlinesåkare blev ganska kort kan jag tillägga, även om jag och syrran hade kul när vi försökte :-).
Hannah har studsat upp och ned på studsmattan hon större delen av dagen. Ibland kan man ju önska att man hade hälften av den energi som ungarna har. Härligt att se lilla fröken så nöjd och glad.



Stackars lilla Oskar har inte haft någon vidare energi idag...e lite småsnorig och varit lite blossig. Nu på kvällen kräktes stackars liten en gång oxå, men eftersom han är i åldern med eventuellt tänder på G, så får vi väl se om han är på väg att bli sjuk, eller om det är tänder spökar. Han sover gott nu i alla fall, så jag hoppas att det är bättre när han vaknar imorgon. Han har varit med ute och myst i sin vagn medan vi andra har bökat runt i trädgården, lilla hjärtat.



Denna underbara dag avslutades på det bästa sättet som finns... grillning som hela familjen avnjöt tillsammans på altanen. Första middagen ute för i år och Hannah pysslade och dukade medan jag grillade. Grillade  kycklingfiléer, klyftpotatis och beanaisesås...mmmmmm.....
Det är nu, denna årstiden som jag verkligen börjar uppskatta att bo i hus och än bättre blir det med de ljumma sommarkvällarna med altanmys i sällskap av människor som man älskar och tycker om. Annat det än snöskottning...




Kommentarer

  • Maria säger:

    Lilla plutten då :/ ja jag vet inte få här i efterhand vad det va.. Men det va nog ingen magsjuka för Williams del, tror jag.. Kramar

    2012-05-02 | 23:42:17

Kommentera inlägget här: