Ett ögonblick i sänder...

Längtar...

Kategori: Allmänt

Pratade precis med min underbara mamma på telefon. Saknar henne och pappa otroligt mycket ibland. Saknar att ha dem nära och bara kunna svänga förbi och säga hej. Saknar att Oskar inte har sin mormor och morfar nära, och jag vet att de längtar efter honom och att få se hans framsteg så att det gör ont ibland. Men nu kommer de snart upp i fyra dagar och hälsar på och ni kan ju tro att jag längtar tills dess.
"Bara" två veckor kvar nu ;-).
Det har ju liksom bara blivit så att jag hamnat långt från min familj... och det har ju alltid varit jobbigt, periodvis att det blivit så, men sen Oskar kom känns det faktiskt ännu värre. Man får försöka ta vara på de tillfällen då man ses, desto mer istället.

Jimmy och jag har varit riktigt busiga och ätit "gomat" både fredag och lördag denna helgen, men som sagt barnen uppskattar ju inte den typen av mat, så det gäller ju att passa på. Jimmy tyckte att vi skulle äta Fajita med kyckling igår, men för mig e det detsamma som Taccos och det äter vi ju typ varje helg, när barnen får välja :-). Så igår valde jag....
Jag gjorde kyckling rullader med färskost, lök och kryddkorv i. Rulladera fick sen sjuda i en sås som jag gjorde på lite goda saker och till det käkade vi tagliatelle med en sweet chili dip vid sidan om. Roligt att laga mat och gott blev det.



Sen ikväll grillade vi trots att vädret inte var det bästa, men, men... även det smakade fantastiskt. Gjorde potatistoppar som jag gratinerade i ugnen och till det åt vi teriyakimarinerad, mörad rostbiff som vi lagt på grillen och som pricken över i, en vitlöksbeanaise till.
Ibland är då livet gött att leva....

På eftermiddagen idag var vi på Barnenshus och handlade lite nya leksaker till Oskar. Kände att det började bli dags att köpa lite mer pedagogiska leksaker som passar hans ålder. Det har ju blivit mycket skallror och spädbarnssaker hittills, men nu börjar han ju bli en stor kille som behöver större utmaningar. Dessutom fick han lite andra små leksaker och så var vi tvugna att köpa en gunga till honom, för när vi var hos hans momor och morfar vid påsk, så gungade han för första gången och bara älskade det, så vi kände att vi inte riktigt hade något val i den frågan :-).
Oskar har redan provat sin nya gunga och var mycket nöjd där han hängde i äppelträdet och sakta gungade fram och tillbaka...





<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: