Ett ögonblick i sänder...

Härligt!

Kategori: Allmänt

Härligt att det äntligen verkar som om sol och värme är på gång att tina upp vårt frusna land.
Det händer mycket i trädgården nu och det är hög tid att premiärklippa gräset för säsongen. Jag insåg det igår, att gräset brakat iväg de senaste dagarna. Kan tycka att det är ganska skönt att klippa gräset. Lite avkopplande till och med, men frågar du min man så klipper han helst själv för mina "ränder" efter gräsklipparen är på fel håll. Skrattretande att just detta tydligen är noga, för han är då verkligen inte pedant med annat :-). Är nog snarare jag som är den noggranna, petiga individen i vår relation.







Igår hade vi goda vänner på middag. Grillning stod på menyn och jag tror att jag skulle kunna leva på grillad och rökt mat. Jag tycker att det är så förbaskat gott. Och dessutom (förlåt alla vegetarianer) men jag älskar verkligen kött och fisk.
Det var en underbart mysig kväll...

Idag har vi varit en sväng till IKEA och handlat lite barnsäkerhets prylar. Eftersom Oskar börjat att krypa så smått, så kände vi att det var dags att plugga igen några eluttag, samt sätta skydd på några möbelhörn. Måste ju säga att vi dessa tillfällen är ju IKEA family avdelningen suverän. Inriktad med prylar på barn, familj och säkerhet, samt till vettiga priser.
Perfekt...
Sen tog vi en sväng förbi ett par andra vänner och kikade på deras lägenhet (har nyligen flyttat) och deras fantastiskt söta lilla chiuauavalp på sex månader. Jag är ju ingen hundmänniska, men fy så söt han var :-).
Vi hade turen också att springa på en klänning till Hannah att ha på skolavslutningen. Tänkte att det är väl lika bra att slå till, för sen är de väl slut antar jag. Söt är den och Hannah blev nöjd, vilket är viktigast. Saknas bara ett par skor. Tösen har vuxit en del sen förra sommaren och är ju en riktig klänningstjej, så vi lär behöva köpa fler klänningar innan sommaren anländer.



Har varit en mysig helg så här långt. Det enda jag funderar på är varför jag är så himla trött hela tiden...hoppas och tror att det bara är en tillfällig period.
Vore fantastiskt att få vakna och känna sig pigg & utvilad.

<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: