Ett ögonblick i sänder...

Stockholm

Kategori: Allmänt

I fredags drog Jimmy, Oskar & jag iväg på en liten mini semester till den stora staden söder ut. 
Min syster & hennes familj bor där & mina föräldrar från Småland kom oxå upp. Min pappa hade bokat hotellrum & bara att bo på hotell är lyx för mig. På hotellrummet stod det en liten spjälsäng & väntade på Oskar...
 
Jag & min mamma gick en kort sväng på stan, men vi hann inte så mycket innan vi skulle göra oss klara för ångbåtskryssningen i Stockholms skärgård. Mina föräldrar & vi mötte upp min syster & hennes familj vid båten. Jag tycker att det är något speciellt att åka ångbåt i skärgården & Storskär, som båten heter, är en nästan 100 år gammal tjusig dam.
Vi hade bokat bord i restaurangen, där vi avnjöt en superb middag. Jag åt Löjroms toast, Ångbåtsbiff & avslutade med smulpaj & vaniljsås. Allt smakade fantastiskt. Efter maten flyttade vi ut & fortsatte att njuta av turen. Inte mycket, i mitt tycke, som slår Stockholms skärgård en sommarkväll ;-).
I sällskap av nära & kära blir det oslagbart...
Tack min älskade familj för en fantastiskt mysig kväll!
 
 
Det var ju en snabbvisit i Stockholm, så efter en härlig hotellfrukost på lördagsmorgonen & ett snabbt besök på Hötorget, styrde vi kosan hemåt igen. På vägen stannade vi på Stockholm guality outlet i Barkaby. Jimmy hade aldrig varit där innan & han blev helt såld. Sådär 50 olika butiker med massa roliga märkeskläder till bra priser. Helt Ok!
Fanns mycket fint att handla, men plånboken är ju inte direkt hur stor som helst & framförallt inte som föräldraledig ;-). Vi handlade en del dock, lite smakprov...
 
Skor till Oskar
Kalsonger till Izac & linne till Hannah
Ryggsäck till Oskar
Sandaler till mamma
 
Oskar fick en jätte fin body av sina gudföräldrar (min syster & hennes man) & sin kusin Leia. Den är lite stor än, men han kommer att bli så cool i den till hösten :-).
Tack snälla <3
 
 
Nu är man åter i verkligheten igen. Idag är det inte direkt upplyftande att titta ut genom fönstret, men det är då man får passa på med de där tråkiga måstena...tvätt & städ.
På tisdag kommer Hannah & Izac hem igen.
Ska bli mysigt att ha två veckor ledigt, hela familjen tillsammans...
 
<3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: