Ett ögonblick i sänder...

Jaha...

Kategori: Allmänt

Inte blev det något hår klippt idag inte. Sarah hade inte tid som hon först trodde, men på tisdag ska vi dit & klippa mig samt umgås en stund. Var ett tag nu sedan vi träffades, eftersom jag & Oskar var sjuka när hon hade fixat 50-års fest för sin man. Ska bli mysigt att träffa dem igen :-).
Jag är inne i nå´n period när jag känner mig trött hela tiden. Dessutom har jag fått ett gigantiskt munsår som gör apont & man känner sig ju inte direkt läcker med blåsor i ansiktet :-/. Hoppas att det snabbt är övergående & klippningen ger förhoppningsvis en liten boost den också.
 
Idag har det varit trädgårdsarbete för hela slanten. Ändå syns det knappt i trädgården att vi varit där. Jimmy har verkligen slitit... Vi har en del av trädgården som det växer massa Lupiner i, vilket är väldigt vacker halva sommaren då de blommar. Nu har den delen av trädgården övergått till att bara vara ovårdad eftersom alla blommor har blommat över. Inte helt lätt att slå midjehöga växter & gräs utan lie. Vi har en trimmer, men då snurrar ju växterna in sig när de är så långa. Ja ja...nu är hörnan i alla fall hyggligt prydlig. Dessutom har Jimmy rensat runt våra vinbärsbuskar, så nu kommer vi åt att plocka bären sen när de mognat ordentligt. Jag skulle tro att min mamma vill ha bären. Jag kokade lite saft för något år sen, men mycket mer är det inte. Möjligen att man skulle göra lite gelé. Det är ju så sabla gott till kött & kyckling.
 
Izac har varit iväg & hängt med kompisar. Solen har ju faktiskt visat sig ganska mycket idag, så Hannah & Oskar tod sig ett dopp i Oskars lilla pool. Helt plötsligt satt även Jimmy där efter att Hannah skvätt vatten på honom, när han låg & stekte sig i solen.
Tokar <3!
Oskar & Hannah tyckte att det var väldigt kul i alla fall & det gjorde nog Jimmy också förresten :-).
Dagen avslutades med lite film mys....snacks & filmen "Spacedogs".
Får se vad morgondagen har att erbjuda...
 
 
 
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: