Ett ögonblick i sänder...

Arla morgontimma

Kategori: Allmänt

Idag slog Oskar upp sin vackra ögon redan kvart i sju & tyckte att det var dags att starta dagen. Blev lite morgonbus på tu man hand medan övrig familj fortfarande sov.
Självklart en ordentlig kopp kaffe till mamma oxå.
Regnet har smattrat mot rutan hela natten & dagen ser inte ut att bli bättre den. Hannah & Izac spelar X-box på Izacs rum & Oskar busar i vardagsrummet med pappa. Känns som att dagen inte riktigt startat än, men det kommer nog att bli en sån dag som aldrig riktigt kommer att komma igång, denna söndag.
 
Igår njöt vi faktiskt av den sol som var...förmiddagen bestod i lite nödvändigt ont, men på eftermiddagen ville de stora barnen åka & bada i Edsken. Jag tyckte att det var för kallt, men jag behövde ju inte bada utan bara sällskapa, så sagt & gjort drog vi iväg. Hannah & Izac hoppade glatt i. Kan inte tänka mig att det var mer än 19-20 grader & mina tår som jag doppade var glada att de slapp bada någon längre stund.
Oskar som är en riktig liten badtok hade absolut badat om han hade fått, men som sagt alldeles för kallt. Han fick nöja sig med att bada fötterna.
När vi kom var Hannah & Izac ensamma i badet, men sen kom det lite fler barn. Kan nämna att INGA föräldrar badade. När jag var liten kunde jag ligga i tills läpparna var blå & kroppen skakade, men nu har jag blivit en riktig badkruka ;-).
 
 
Det är spännande varje dag att vara mamma till denna underbara lilla varelse. Några dagar nu har det varit lite gnälligt & mammigt dock. Oskar har fått sin högra framtand uppe & den vänstra är på väg ut, så man kan ju förstå att det gör ont, kliar & är allmänt drygt. Hans underbara tandlösa lilla leende pryds nu av tre vita små "riskorn" :-). Man märker tydligt att hans sätt att använda sina leksaker ändras i takt med hans utveckling. Nu sitter han mer och funderar över hur saker & ting fungerar, för att sedan prova sig fram. Glädjen lyser upp hans ansikte varje gång han lyckas & om han inte lyckas har han temprament kan jag lova :-).
Rest sig & stått mot saker har han ju gjort ett tag nu, men nu behöver han inte lika mycket stöd för att resa sig, utan ett handtag på en kökslåda funkar bra. För ett par dagar sedan klättrade han upp på första trappsteget i trappan till övervåningen och ställde sig där. Dags att verkligen börja använda barngrinden som vi monterade för ett tag sedan i hallen.
Mammas & pappas fantastiska lilla bebis är inte så liten längre...
 
<3
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: