Ett ögonblick i sänder...

Så var det då dags!

Kategori:

Dagens datum 20 augusti & idag börjar Hannah & Izac skolan. Hannah har längtat till skolan enda sedan sommarlovet började, så hon är glad idag & kläder har hon valt med omsorg i garderoben :-). Izac är mer reserverad. Han börjar ju på ny skola idag eftersom han börjar i 6:an, så lite extra pirrigt är det nog. De har splittrat alla 5:or, så han kommer dessutom att ha massa nya klasskompisar, men även några med sig från gamla klassen.
På båda skolorna är skolstarten på eftermiddagen, så jag åker med Hannah & Jimmy och Oskar med Izac. Det brukar vara jätte mysigt med tipspromenad, grillning & lite information i klassrummen.

Ska bli ganska skönt att komma igång med rutinerna, så i kväll är det tidig läggning för barnen. Vi får väl se hur det går...
Har även gjort första förberedelsen för att Oskar ska börja på dagis i januari. Igår beställde jag namnlappar att sy i hans kläder. Lika bra att börja i tid, för det är verkligen öken att sitta & sy i dessa små lappar. Han borde ha stannat av något i växten så att han kan ha sina kläder längre nu. Just nu har han stl. 80, men ytterkläderna som jag köpt till höst/vinter har jag tagit i stl. 86, så de borde räcka ett tag.

På tal om kläder, så sa Izac idag att tvättkorgen är full, så det behöver tvättas & det vill jag göra för jag vill lära mig :-). Sagt & gjort... Vi har idag haft tvättkurs på morgonen & alla barnen var med & tyckte dessutom att det var roligt. Ser lovande ut :-).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: