Ett ögonblick i sänder...

City mys

Kategori:

Idag hade Jimmy ett möte att gå på i Gävle, så då passade jag & Oskar på att följa med. Medan Jimmy var upptagen med sitt, strosade jag & Oskar runt i affärerna. Jag handlade inte något speciellt, utan bara njöt av att gå runt & kika. När vi åkte hemifrån var inte vädret något vidare, men vid lunch sprack det upp & blev riktigt fint, så när Oskar tog sin förmiddagslur i sin vagn, passade jag på att avnjuta en latte på en uteservering. Jimmy vart lagom klar & mötte upp & tog en latte även han. Skulle tro att det nog var årets sista uteserveringskaffe eftersom det känns att hösten är i antågande.
Vi hittade en jätte fin vintermössa (förhoppningsvis kommer väl inte vintern riktigt än) på Polarn & Pyret som vi köpte till Oskar. Risken om man väntar, är ju att de tar slut...

På vägen hem stannade vi en stund i Valbo, där vi käkade lunch innan vi åkte hem igen. Just denna form av "city mys" kan jag sakna med att bo i ett litet samhälle. När man bodde i Stockholm var det ju enklare att spontant få sådana stunder. Man behöver inte handla nå't, utan för mig räcker det att mysa runt & kika :-).



Kommentarer


Kommentera inlägget här: