Ett ögonblick i sänder...

Bäbishäng

Kategori: Allmänt

Jimmy och jag pratade redan under graviditeten om aktiviteter som vi skulle kunna göra med den kommande bebisen. Jimmy hade en önskan om att gå på babysim, så det började Oskar och han med i början av året. Detta har blivit deras aktivitet och är en mysig stund för dem varje vecka, att få mysa tillsammans. Oskar tycker det är härligt att bada och mysigt att vara med pappa och att träffa sina bebiskompisar.



Jag hade fått tips om babyrytmik som jag kände lät intressant. En grupp startade ganska precis när Oskar var nyfödd, och även om första gruppen inriktar sig på bebisar 0-6 månader, kände jag att vi behövde landa lite som familj och jag i min roll som mamma och föräldraledig. Därför anmälde jag Oskar och mig till gruppen som startade efter nyår istället, så vecka 4 rivstartade det för Oskar med babysim tillsammans med pappa på onsdagen och babyrytmik tillsammans med mamma på torsdagen. Oskar har gillat båda aktiviteterna från första stund...

För att göra en lång historia kort, så har vi under våren gått på babyrytmik varje vecka och träffat sju härliga bebisar och deras trevliga mammor. Några av dem träffar även Oskar tillsammans med pappa på babysimmet.
Tyvärr har ju allt trevligt ett slut och för ett par veckor sedan var det sista tillfället med babyrytmik för denna terminen och nästa termin startar inte förrän i september.
Tack och lov kände fler mammor än jag för att fortsätta träffas, så nu har vi bestämt att de som kan och vill ska försöka ses varje vecka, så att bebisarna kan mysa och busa tillsammans och vi mammor fika och ha det trevligt. Förra veckan hyrde vi habiliteringsbassängen på badhuset och badade tillsammans. Både mammor och bebisar tyckte att det var super mysigt. Efter blev det fika och en hel del prat :-)

Idag har Oskar och jag bjudit bebisar och mammor på fika hemma hos oss. Det är härligt att se hur intresserade de små är av varandra och vilket utbyte dom har av varandra...
Jag som dessutom är relativt nyinflyttad till ett litet samhälle, där det inte är helt enkelt att lära känna nya människor, uppskattar otroligt mycket att vi ses. Ett gäng fantastiskt härliga mammor och deras underbara bebisar.
Tack för idag tjejer!

Nästa vecka har vi hyrt habiliteringsbassängen för bad igen. Härligt!



Oskar & jag bjöd på Banoffepaj (banan-toffé-paj) till fikat idag
sött, fett & himelskt gott!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Tack själv :))))

    2012-04-28 | 11:43:56

Kommentera inlägget här: